Hatha-yoga is een fysieke yogavariant die uit een systeem van oefeningen bestaat (asana’s: lichaamshoudingen en pranayama: ademhalingstechnieken) om beheersing over de geest en vooral het lichaam te verkrijgen. Hatha-yoga bestaat voornamelijk uit statische asana’s in plaats van een stroom van de ene houding naar de andere, wat gebeurt in andere stijlen van yoga, zoals vinyasa. Hatha-yoga is een populair middel om te onthaasten of stress te verminderen. Geschikt voor alle niveaus.

In een Iyengar-yogales ligt de nadruk op de functie en de vorm van het lichaam. De klasse richt zich op de ontwikkeling van kracht, uithoudingsvermogen, flexibiliteit en balans. Met behulp van rekwisieten zoals touwen, blokken en stoelen kan de student de juiste uitlijning bereiken, ongeacht leeftijd en fitnessniveau. De rekwisieten helpen spanning en letsel te voorkomen. Geweldig voor alle niveaus.

Mind & Body Yoga is een stijl die sterk gericht is op oefenen en houding. Het doel is om mobilisatie en coördinatie te herstellen. Onze leraar noemt het ‘Mindful Fysio Fusion’ omdat het gebaseerd is op de implementatie van praktische anatomische kennis waardoor de student zich sterker en verbonden met zijn lichaam voelt. Het is praktisch en toegankelijk voor alle niveaus.

Vinyasa flow yoga is een creatieve vorm van yoga waarbij de lichaamshoudingen in vloeiende volgorde met elkaar worden verbonden. De schoonheid van Vinyasa yoga is de variëteit. Er is geen standaardreeks (stijl) in Vinyasa yoga. Het tempo en de intensiteit variëren allemaal afhankelijk van de leraar en worden de asana’s juist bewegend uitgevoerd, vaak door verschillende asana’s in series achter elkaar uit te voeren.

Inner Axis yoga gaat over stress, angst en slapeloosheid. Het is zachtaardig en sierlijk en maakt gebruik van op adem gebaseerde yoga-geïnspireerde beweging, inspirerende visualisaties en onmiddellijk effectieve ontspanningstechnieken. Het is toegankelijk voor alle fitnessniveaus.

Deze klasse combineert twee stijlen van yoga in één oefening waarbij het yin wordt gemengd met het yang. Yin houdt de poses vast, resulterend in een zachtheid en ontspanning; Yang is een dynamische reeks met focus en actie. Yin is de stilte en werkt op de diepere bindweefsels rond organen en gewrichten, terwijl de yang zich richt op beweging en kracht in het lichaam. In deze les zul je een innerlijk evenwicht vinden. Het is geschikt voor alle niveaus.

Yin Yoga is een langzame stijl van yoga gericht op de diepe bindweefsels van het lichaam – de ligamenten, gewrichten, botten en diepe fascia-netwerken. Het doel is om de circulatie in de gewrichten te vergroten en de flexibiliteit te verbeteren. Een Yin-klasse bestaat meestal uit een reeks passieve vloerposities die maximaal 5 minuten of langer worden vastgehouden, die voornamelijk het onderste deel van het lichaam bewerken – de heupen, het bekken, de binnenkant van de dijen, de onderste wervelkolom. Een meer meditatieve benadering van yoga gericht op bewustzijn en innerlijke stilte.

Bij restauratieve yoga draait alles om het vertragen en openen van je lichaam door passief stretchen. Tijdens de lange houdingen van herstellende yoga mogen je spieren diep ontspannen. Het is een uniek gevoel omdat rekwisieten, in plaats van je spieren, worden gebruikt om je lichaam te ondersteunen. Herstellende lessen zijn erg zacht, waardoor ze een goede aanvulling zijn op actievere praktijken (evenals ons drukke leven) en een uitstekend tegengif tegen stress. Stilte is een krachtige oefening.

Conditie yoga is een algemene term die wordt gebruikt om een krachtige, op fitness gebaseerde benadering van yoga in vinyasa-stijl te beschrijven.Met de nadruk op kracht en flexibiliteit is power yoga een geweldige en leuke manier om te trainen.